محل لوگو

میکرونیدلینگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟


داشتن پوست صاف و شفاف چیزی نیست که کسی آن را نخواهد و به دنبال آن نباشد. به خصوص بانوان تمایل دارند با روشهای مختلف زیبایی و طراوت از دست رفته را باز گردانند یا آن را حفظ کنند. میکرونیدلینگ یکی از این روش هایی است که به کمک آن می توانید پوست های آسیب دیده، جای زخم و جوش و حتی سوختگی ها را هم درمان کنید. البته اینکار باید توسط افراد متخصص و با تجربه در کلینیک های معتبر انجام شود. در سایت چچیلاس لیست سالن های زیبایی بانوان در شیراز و سایر شهرهای کشور وجود دارد و شما می توانید به راحتی از مشاوره آنلاین آن ها بهره مند شوید. در ادامه به شما خواهیم گفت میکرونیدلینگ چیست و چطور انجام می شود. همچنین خواهیم گفت چه کسانی نباید از این روش استفاده کنند؛ پس تا پایان با ما باشید.

میکرونیدلینگ چیست؟

«میکرونیدلینگ» یکی از جدیدترین روش‌های جوان‌سازی پوست است. در این روش غیرتهاجمی، به کمک سوزن‌های ریز، سوراخ‌های ریز و سطحی در پوست ایجاد می‌شود و به این ترتیب ترک های پوستی که در اثر زایمان، چاقی و بلوغ روی پوست ایجاد شده‌اند، از بین می‌روند. با این روش درمان جای سوختگی، بستن منافذ باز پوست، درمان لک پوستی، رفع چین و‌ چروک و از بین بردن جای زخم، بخیه و نیز از بین بردن جای جوش امکان‌پذیر است.

کاربرد میکرونیدلینگ چیست؟

رفع چین و چروک و جوانسازی پوست

یکی از اولین و اساسی ترین کاربرد های این متد درمانی، رفع چین و چروک پوست است. چرا که در طول زمان میزان تولید کلاژن پوست کاهش چشمگیری پیدا می کند و همین مسئله باعث افتادگی و ایجاد چین و چروک در پوست می شود. در حالی که با استفاده از این شیوه و مواد مغذی که برای تزریق به پوست استفاده می شوند، میزان تولید کلاژن و الاستین پوست مجددا افزایش پیدا می کند.

درمان جای جوش و آکنه

برای کاهش اثر جای جوش و آکنه می توانید از تکنیک ترمیم سازی مجدد استفاده کنید. همان طور که گفته شد در طول انجام این کار، زخم هایی با روزنه های کوچک روی سطح پوست ایجاد می شود که اگر به در نظر گرفتن مراقبت های لازم به خوبی ترمیم شوند، جای زخم های قبلی را نیز تا حد زیادی کاهش می دهند.

کاهش میزان ترک های حاملگی یا چاقی/لاغری

یکی از قابلیت های پوست خاصیت کشسانی بودن آن است. علاوه بر این که در گذر زمان این خاصیت پوست رو به تحلیل می رود، بلکه با بروز اتفاق هایی مانند حاملگی، چاقی / لاغری و ... فشار شدیدی به پوست وارد شده و باعث از بین رفتن این حالت پوست در بخش هایی از بدن مانند شکم، ران، بازو و ... می شود. بر اساس مطالعاتی که اخیرا انجام شده است، با استفاده از این شیوه درمان، می توان تا حد زیادی این حالت پوست را بهبود بخشید.

میکرونیدلینگ چطور انجام می‌شود؟

کار به این صورت است که روی پوست فرد با استفاده از ابزار نیدلینگ و طبق الگوی خاصی، سوراخ‌هایی ایجاد می‌شود. برای کسب بهترین نتیجه، ابزار نیدلینگ چندین بار روی سطح موردنظر در جهات مختلف حرکت می‌کند. برخی پزشکان، برای نتیجه‌ی بهتر از میکرونیدلینگ، هم‌زمان با ایجاد این سوراخ‌های ظریف، از محصولاتی که سبب تحریک تولید کلاژن می‌شوند، مانند اسید هیالورونیک یا سرم ویتامین C و نیز روشن‌کننده پوست هم استفاده می‌کنند. بعد از انجام میکرونیدلینگ روی پوست زخم‌های کوچکی ایجاد می‌شود که همین زخم‌ها سبب تحریک کلاژن‌سازی توسط پوست می‌شوند.

توصیه‌ی پزشکان این است که برای گرفتن نتیجه‌ی مطلوب‌تر، بهتر است بین جلسات درمانی به روش میکرونیدلینگ، حداقل چهار تا شش هفته فاصله بیفتد تا پوست زمان کافی برای کلاژن‌سازی داشته باشد. معمولا برای بهبود جای‌ جوش به روش میکرونیدلینگ چهار جلسه و برای زخم‌های ناشی از سوختگی پنج جلسه‌ی درمانی تجویز می‌شود. در روش میکرونیدلینگ که از قضا برای تمام انواع رنگ پوست هم مناسب است، می‌توان مناطق حساس و شکننده پوست شامل چشم‌ها، گردن و پشت دست‌ها را هم که با سایر روش‌ها درمان نمی‌شود، معالجه کرد.

مزایای میکرو نیدلینگ چیست؟

تحریک روند تولید کلاژن و کمک به جوانسازی هرچه بهتر پوست

بازسازی پوست و قابلیت از بین بردن بسیاری از جای زخم ها

کمک بهروشن کردن پوست به واسطه از بین بردن

قابل استفاده برای نقاط حساس پوستی مانند بینی، گردن، دور چشم و ...

پایین بودن هزینه های این روش درمان جهت جوانسازی پوست صورت به نسبت سایر روشها مانند لیزر

برخلاف لیزر از این روش می توان برای هر پوستی با هر رنگی استفاده کرد

چه کسانی نباید میکرونیدلینگ انجام دهند؟

افرادی که زخم، بریدگی یا خراشیدگی‌های باز روی پوست‌شان دارند؛

کسانی که طی یک سال گذشته، پوست‌شان تحت پرتودرمانی و اشعه‌درمانی قرار گرفته‌؛

کسانی که در ناحیه موردنظر، هرگونه عفونت پوستی، عارضه یا تب‌خال دارند؛

خانم‌هایی که دوران بارداری و شیردهی را می‌گذرانند؛

کسانی که سابقه‌ی بروز کلوئید (در محل عارضه گوشت اضافه بالا می‌آورند) دارند یا زخم‌هایشان خیلی دیر التیام پیدا می‌کند؛

افراد مبتلابه عفونت پوستی، بیماری‌های پوستی و هرپس سیمپلکس؛

افرادی که در طول سه ماه گذشته، تحت درمان با داروی اکوتان (ایزوترتینوین) بوده‌اند؛

بیماران هموفیلی و کسانی که از آسپرین و داروهای ضدانعقاد خون استفاده می‌کنند.

مدت زمان انجام این عمل زیبایی چقدر است؟

بسته به نوع پوست و جراحت وارد شده، معمولا بین چند دقیقه الی 1 ساعت برای انجام این کار زمان نیاز است.

  انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 13

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما